Hra o Trůny - Železný trůn

24.01.2019

,,Když hraješ hru o trůny, buď zemřeš, nebo zvítězíš. Žádná střední cesta neexistuje.´´ 

Hra o trůny , kdo by v současné době neznal. Ať už seriál , knihy nebo i deskové a karetní hry.  Mluví o tom snad všichni. Lannisteři tamto , Lannisteři toto , ten umřel , ten toho znásilnil , ten toho zradil , ten sedí na trůně , ten otrávil toho. Daenerys má draky , Starkové znovu ožívají a co že to jsou ti nemrtví? Tohle se týká seriálu ... ale co samotná desková hra? 

Hra o Trůny je strategická hra pro 3 až 5 hráčů kdy všichni zápasí o potřebný vliv aby získali onen vzácný železný trůn. Ve hře máte na výběr z pěti rodů (Lannister , Stark , Baratheon , Targaryen a Tyrellové). Po vybrání svého rodu , hráč obdrží veškeré komponenty daného rodu - herní kartičky, žetony postav a koruny (představující značky moci jeho hrdinů). 

Po zvolení svého vůdce pro tuto konkrétní hru, každý hráč zamíchá balíček karet rodu a umístí si je do své herní oblasti. To stejné platí i o ukazateli vlivu, na který hráči po výhře v boji dokládají žetony vlivu , které jim dopomohou k vítězství. 

Tato hra obsahuje dva pojmy a to Moc a Vliv.
Moc je plastová koruna která představuje politický význam a fyzickou sílu jednotlivých postav. Hráči totiž během hry vysílají postavy bojovat, plánovat a vyjednávat s ostatními postavami. Čím více Moci postava má, tím silnější je v daných střetnutích. Naopak čím méně ji má, tím se více blíží ke smrti.

Tato debata se může stát velkou a významnou částí celé hry: koho podpořit, jaké karty hrát, proti komu se spolčit. Spiknutí , spojenectví , vražda - to vše se může během hry přihodit, ale také měnit po každém rozhodnutí nebo zahrané kartě.

A tak se stane například to, že hráč vlastnící rod Lannisterů zaútočí na hráče vlastnícího rod Starků - jenže hrdina Jaime má 7 korun moci , přičemž Catelyn Stark jen 4 , karty souboje po vylosování také přidaly spíše Jaimemu než Catelyn a tak je víceméně jisté kdo bude vítěz. A přesně tohle je ta chvíle kdy se mohou do hry zapojit i ostatní hráči , kterých se zrovna spor netýká. Třetí z hráčů se souboje nechce zúčastnit a nikoho z bojujících nechce podpořit. Čtvrtý hráč ovšem ví že společníci jsou leckdy potřební a tak se rozhodně dopomoci například Catelyn Stark a přidá do souboje svého hrdinu  (který má svoje vlastní koruny moci) a souboj vyrovná. No a po vytažení bojové kartičky náhodně s vyšším číslem dokážou Jaimeho Lannistera porazit. Tím Jaime přichází o svou moc atak Starkové a podpůrný rod čtvrtého hráče ( například Targaryeni ) rozšíří díky výhře svůj vliv na svůj ukazatel vlivu.

Vliv představuje pavučiny intrik, kterým jeden rod ovládá rody ostatních. Vliv hráči znázorňuje tkzv. ukazatel vlivu. Cílem hry je rozšířit svůj Vliv mezi ostatní rody. Toho lze dosáhnout především vítězstvími ve vzájemných střetech a hráč, který jako první rozprostře svůj Vliv mezi ostatní rody vyhrává hru.

Na hře je asi nejzajímavější volná diskuze. hra totiž během každé fáze pobízí k debatě. Hráči mohou prosit, škemrat , vyhrožovat , slibovat , uplácet a snažit se mnoha dalšími způsoby ovlivnit rozhodování ostatních hráčů.

,,Chaos není jáma, chaos je žebřík´´

Přestože přijmutí Podpory jednoznačně přináší výhody ve Střetnutí, je nutné dávat velký pozor. Postavy Podpory získají stejnou odměnu jako aktivní hráč. včetně rozšíření jejich vlivu.
Hráč, který příjme Podporu, musí dobře zvážit, zda-li má cenu napomáhat soupeři v cestě za Železným trůnem.
Podobně i ostatní hráči musí dobře volit, komu pomohou. Pokud aktivní hráč Střetnutí prohraje, i postavy Podpory obdrží stejný pocit. Takže přejeme hodně zábavy při pletichaření a hraní :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky